czwartek, 11 kwietnia 2013

PRZEPIS

Lukier plastyczny  - (przepis z domowego skarbca  :)

  • 80 dag cukru pudru
  • 3 łyżeczki glukozy
  • 3 łyżeczki żelatyny
  • 50 ml gorącej wody

Do goracej wody (wrządku) dodaje żelatynę. Mieszam do rozpuszczenia.Następnie do tego dodaję glukozę i mieszam aż do rozpuszczenia. Wysypuję cukier puder na blacie i stopniowo dodaje mój wymieszany kubek (z wodą, żelatyną i glukozą). Mieszamy, ugniatamy.

SPRAWDZONY UDANY PRZEPIS. Lukru plastycznego używam do ozdobienia tortów. Jest jak plastelina. konsystencja w zależności od dodania cukru pudru. Można dodać także barwników spożywczych do zabarwienia. ja swoich nie mogłam znaleźć w sklepie dlatego zamówiłam w internecie. Jak nie macie w domu barwnika możecie użyć barwników do jajek - też wyjdzie:)


Lukier królewski - (przepis z gazety "dekoracja ciast")

  • 500 g cukru pudru
  • 2 jajka średniej wielkości
  • łyżeczka soku z cytryny

Cukier puder przesiewam do miski. Dodaje białka i sok z cytryny a następnie ubijam składniki. Miksuje na niskich obrotach przez ok 5 min. Konsystencja powinna być gładka i lśniąca, jeśli bywa za gęsta dodaje kroplę soku z cytryny i mieszam przez ok 2 min . Jeżeli lukier tworzy sztywny stożek wówczas jest to sygnał że jest gotowy. Wygodą tego lukru jest to , że można go przechować  ok 5 dni lodówce. Przełożyć go do szczelnego pojemnika przykryć wilgotną szmatka. Jednak świeżo zrobiony jest najlepszy. ale  jak komuś zostanie nie wykorzystany to świetna alternatywa.



Do nakładania najlepiej jest użyć tzw rękawa. Ja niestety miałam wyciskacz plastikowy (czy jak to tam się nazywa haha ) i nie było łatwo wykonywać precyzyjnych dokładnych ruchów. Jak przychodzi moment ,gdy jest mi potrzebny to zawsze sobie mówię, że muszę sobie taki kupić - i nie kupiłam do tej pory hahaha.

PRZEPIS SPRAWDZONY- przede wszystkim polecam do ozdobienia ciastek, ciast. babeczek.




Lśniący lukier -(przepis od mamy )
  • Cukier puder
  • woda 
(składniki na oko)

Mieszamy cukier puder z wodą.

Ten Lukier najlepiej nadaje się do oponek, pączków, suchych ciast .


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz